borde egentligen plugga


Jag har, pinsamt nog, laddat ner ett gammalt dataspel jag jämt satt och nörda när jag var yngre. Rosa Pantern Resa på egen risk. Jag kom att tänka på det häromdan när jag satt och sjöng alla låtar i spelet hemma och kände ett sådan sug att spela det igen. Självklart har jag inte en blekaste aning vart skivan ligger så jag bugar och bockar för internet.

Här nedan listar jag min favoritlåtar ur spelet. Återkommer senare i ett seriösare skick.

Best of Rosa Pantern Top 5

På 5:e plats med motivering.
Med ett bra budskap och svängig text leverar Kina en otrolig klämkäck låt som är svår att sitta still till. Ett plus för de McDonald's relaterade färgerna i videon som får mig att sukta efter en Big Mac.



På 4:e plats hittar vi den här gamla godingen. Den toppade Englandslistorna för några år sedan och idag har den lyckats kamma hem en fjärde placering. Ja, vad ska man säga. Den svänger.




På 3:e plats hittar vi Egyptien som denna vecka har klättrat två placeringar. Den goa fezkillen går tydligen hem hos unga flickor och hos mig med. Han har även lånat in E-types bakgrundsdansare i refrängen. Grym låt.



På 2:a plats hittar vi inget mindre än en barnkör. Fantastisk samarbete mellan alla de drabbade länderna i spelet och dom levererar både kärlek, sång och glädje i denna fantastiskt gripande låt.



Och på 1:a plats hittar vi för sjätte veckan i rad spelets mest överlägsna låt, I Bhutan. Den bjuder på både skön refräng, gitarrsolo och trallvänlig melodi. Detta är Bhutans motsvarighet till The Smiths.



Aj, detta inlägg sved lite.
/Jenni

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Hahaha det är så roligt! för man kan gissa innan vem det är som skriver när du gör de ;)

2010-03-25 @ 21:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0