sista skolkortet

Idag såg jag vårat skolkort. På facebook. Jag hatar skolkort! Har inte funnits ett enda år då jag ser normal ut. Det är som om någon djävul alltid ska försöka få mig misslyckad. Varenda. Jävla. Gång.
T.ex. i femman, ja då råkar jag ramla baklänges precis när dom klickar av. Resultatet: Jag ser ut som som en livrädd blåsfisk som precis är på väg att dö. Tack för den, DJÄVUL.
I sjuan, ja då glömde jag bh:n hemma. Det syns.
I åttan, då sover jag på skolkortet. Eller, jag råkar blinka precis när dom tar kortet. Kallar jag timing..
I nian, då kollar jag inte ens i kameran. Nej vet ni, jag kollar på en karta över Tyskland. TYSKLAND. Varför? Det vet varken du eller jag. Antar att jag ville se lite nonchalant ut. Jag lyckas då inte.
Förra året ser jag ut som en grynkorv. Ett ihoptryckt jävla mumintroll som är allt annat än fotogenisk.

Fast i år mina damer och herrar, då ser jag varken ut som ett mumintroll eller en blåsfisk. I år ser jag ut som en transvestit. En man i för mycket smink. En man som vaxat sig, tryckt upp botox i pannan och kletat på sig tjugo ton rouge. Grattis Jenni än en gång för att du lyckades bli så fruktansvärt bra på skolkortet. Hoppas du kommer ha stor glädje av dina gamla skolkataloger i framtiden. Det lär ju dina barn ha.

I framtiden kommer jag hänga som exempel på BRIS med undertexten "Misslyckad skolkortselev".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0