GOD JUL


Jag ska inte ljuga. Det är den 23 december och jag har noll julkänsla. Det är snö ute. Ganska så nyss upptäckte jag att adväntsljusen var tända. Jag har inte sett ett enda avsnitt av julkalendern. Jag har inte haft någon chokladkalender. Jag vaknade upp typ nyss av att mamma sa till mig på skarpen. "KLARA, nu får du julpynta lite i ditt rum också!!!" Jag tog fram mina tre trogna tomtar som brukar få mig i stämning. Men inte. Dom är ju skitfula. Våran gran är skitful (förlåt pappa). Ljusen i granen liknar mer en sjukhusbelysning och grenar finns det knappast några.

Men men, jag har ställt några dagisgjorda tomtar på mitt nattduksbord nu i alla fall. Dom är som sagt skitfula. Men jag vill bara ha sommar ändå, jag är ingen jultjej.


Kommentarer
Postat av: Larsed

Han ligger sjukt gött den där första, gröna tomten där. Avslappnat och med höger ben slött balanserat på vänstra knät studerar han sin mycket moderiktiga svarta lacksko. Hans vänstra fot däremot ser snarare ut som foten på en häst men det skiter han i. Härlig tomte i alla fall.

2009-12-24 @ 02:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0