ge mig en svårknäkt nöt


Hemma hos oss julpyntas det och slås in julklappar för fullt. Det stinker julskinka från köket och alla skuttar runt och nynnar omedvetet på Adolpson - Falks Mer Jul. Jag finner detta ganska fridfullt faktiskt. För bara några dagar sen orkade jag inte ens tänka på julafton och drömde hellre om en partynatt i Thailand men nu tycker jag allt blivit riktigt mysigt. Jag måste erkänna, jag stendiggar julen.

Hela dagen har jag och Klara virrat runt i stan och inhandlat dom sista julklapparna. Eller okej. Jag hade inte köpt några julklappar alls innan idag och funderade på att inte köpa några heller. Klottra ihop några teckningar och slå in och sedan ge till hela släkten precis som när man var liten var min tanke först. För det är ju tanken som räknas, eller hur? Och klart farmor skulle uppskatta ett vitt papper med några färggladda sträckgubbar på från sitt lilla barnbarn. Men sen funderade jag ett tag till och kom fram till att jag inte är 8 år längre och det vore nästan pinsamt att inte ge bort något. Så jag gick ut dan före dopparedan och handlade upp mina sista slantar på julklappar. Hade ju hellre lagt dom på en fin nyårsklänning... Men, det får vi ta tag i dan före nyårsafton istället.

Nu ska jag ut och tigga några skumtomtar av mor min sen blir det nog sängen. Man blir helt matt av julklappshandel. Vi hörs imorgon tomtenissar. Imorgon är det julafton. Brum brum.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0