2 seg 4 school


Kan inte beskriva med ord hur mycket jag hatar skolan just nu. Jag skulle utan problem amputera bort min arm om jag slapp sista terminen och bara tog studenten. Åh, vem uppfann skolan egentligen? Kunde vi inte bara ha fortsätt levt som grottmänniskor och skalat nötter och sy fårskinnsplädar varje dag? Mycket mera underhållande och lärorikt. Hade vi fortfarande levt i grottor och sett ut som apmänniskor så hade ingen unge i världen fått gå i skolan och inte heller fått en drös med läxor varje dag som suger musten ur er. Nej, då hade vi jagat mammutar, hackat flintasten och käkat blåbär istället. Med andra ord, vi hade varot bekymmerlösa och lyckliga. För det existerade knappast MATTE, SVENSKA ELLER ENGELSKA DÅ. Inte historia heller för den delen för då fanns det knappt nån historia. He he. Jag önskar jag levde för 30 000 år sedan istället. (Ehm, är inte riktigt säker på årtal osv, men det var nog för cirkus 30 000 dom levde dom där, håriga människorna).

Jag är hungrig. Ska kanske köra på neandertalarstilen och ut och jaga mig en oxe och steka till kvällsmat. Avnjuta tillsammans med en skopa skitet vatten och blåbär.


Kommentarer
Postat av: Felix

Det blir bättre! Jag lovar!

2009-12-09 @ 18:48:22
URL: http://caballeros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0